2014. július 4., péntek

Sült dagadó, mellette sült burgonyával

Tegnap sült dagadót készítettem, mellette sült burgonyával. Őszintén szólva, ez nem egy bonyolult recept, és nálunk elég sűrűn készül. Természetesen egyszerű és finom! Nekem kevés munka, aztán meg hatalmas ováció párom részéről. :) Magát a receptet párom édesanyjától kaptam, náluk ettem először a dagadót ebben a formában. Az én édesanyám tölteni szokta, és én úgy ismertem. De ha egyszer valaki kipróbálja így, nincs az az Isten aki leállítana róla! :) Ráadásul duplán jó, ugyanis (ahogy majd a receptben olvasható) zsírral készül, és másnapra az a jó fűszeres zsír fenséges lesz, akár napokig (ha kitart addig)! Akkor jöhet a recept! :) 



Hozzávalók:

0,7 kg sertésdagadó
6-7 db újburgonya 
fokhagyma
só, bors
sertészsír 

Elkészítése: 


1. A dagadót nagyobb darabokra vágjuk. Alaposan sózzuk, borsozzuk. 


2. Serpenyőbe 2-3 evőkanálnyi sertészsírt teszünk, kis lángon felmelegítjük, majd rátesszük a dagadót. Megkérgesítjük (fehéredésig sütjük). 


3. Ízlés szerinti mennyiségű fokhagymát lereszelünk, és bedörzsöljük vele a dagadót. A fénykép nem adja vissza, de ezek nagyon nagy fokhagymák, azért pucoltam ennyit, de ha az átlag méretet nézzük, akkor akár 7-8 db-ot is hozzáadtam volna. :) 


4. Megpucoljuk az újburgonyákat, nagy cikkelyekre vágjuk őket.  Egy jénai aljára a fele zsírt (amin a husi sült) beleöntjük. Ezután belerakhatjuk a husikat és a burgonyát a jénaiba, majd leöntjük a maradék zsírunkkal, plusz egy kevés vizet öntsünk alá (kb 1 dl). Mégegyszer megsózzuk, borsozzuk az egészet. Mivel párom szereti a fokhagymát, ezért én szoktam nagyobb darabokat is "elrejteni" a húsok közé. :)  
Mindezek után a sütőnket előmelegítjük közepesen melegre, a jénait alufóliával befedjük, és betehetjük sülni. Ekkor a sütőt vegyük vissza alacsony fokozatra, mert 2 órát kell sütnünk. 1-1,5 óra elteltével levesszük az alufóliát, és anélkül sütjük míg szép piros lesz! :) 



         Jó étvágyat kívánok! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése