2014. november 30., vasárnap

Diós rácsos linzer

Ma van Advent első vasárnapja. Megkezdődött a karácsonyi visszaszámlálás! :) Ilyenkor én már ünnepi lázban égek, és keresem elő a jobbnál jobb karácsonyi sütemény recepteket.
A választásom ma a rácsos linzer diós változatára esett, amit a munkahelyemen kóstoltam először, és azonnal megszereztem a receptjét! :) Nagyon finom! 

Hozzávalók:

30 dkg margarin
30 dkg darált dió
30 dkg liszt
30 dkg kristálycukor 
1 tojás 
Baracklekvár 

Elkészítése:


        1. A margarint megolvasztjuk. Hozzáadjuk a tojást és robotgéppel habosra keverjük.  
             Hozzáadjuk a cukrot, és tovább keverjük a robotgéppel kb 3-4 percig. Ezután
         hozzáadjuk a darált diót és lisztet, majd egy fakanál segítségével sima, ragacsos masszává
                                                             keverjük. 

                                  2. Egy tepsit sütőpapírral kibélelünk. A massza nagy részét 
                                   belenyomkodjuk a tepsibe (nem nyújtható, mert ragacsos).
                                  Baracklekvárral megkenjük a tetejét.

                                   3. A maradék tésztánkhoz annyi lisztet adunk, hogy rudakat 
                                tudjunk sodorni a sütemény tetejére. Ez lesz a rács. Előmelegített
                              sütőben kb. 35-40 perc alatt közepes fokozaton megsütjük.


      Kellemes Ünnepeket kívánok minden kedves Olvasómnak! 

2 megjegyzés:

  1. Ettem már ilyet, csak receptem nem volt hozzá (eddig!) Ez az én előkarácsonyi ajándékom :)
    Köszönöm szépen! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Krisztina!

      Nagyon örülök, hogy örömet okoztam a recepttel! :) Jó sütögetést kívánok! :)

      Szeretettel:

      Lilla

      Törlés